Name:
Location: Kr.sand

Wednesday, December 06, 2006

Då va etikken over, deilig å være ferdig! Nå ligge bare jussen å vente på meg! ei vega te neste. Eg fekk en mms av Lill Therese i skrivende stund som eg faktisk tenkte va veldig fin å skrive inn her siden det e eksamenstid, enn jobbe som enn gal for å få gode resultat. Ehhh eg får isje skreve ner teksten, men innholdet e i alle fall at ingen e perfekt. At du gjer ditt beste e godt nok tenke eg.....

Eg va i kveld på 1. onsdag på Salem. Det blir alltid en fantastisk kveld! Då va det en av de litt eldre som tok ordet og satte fokus på oss unge nå i eksamens tiden. Det gav meg en ny meining med det å ta med Gud i forberedelsene til eksamen. Det har faktisk noge å sei. Som f.eks. i dag på morningen satt eg på sengekanten, nervene va godt til stede og eg seie "Gud, hjelp meg, eg trenge deg i dag". Dette e ofte en bønn som enn kanskje isje legge forventning te, noge som e utrolig teit. Man skal alltid ha forventing te Gud! Ta han med i alle ting!

Salme 23.
"Herren er min Hyrde, jeg mangler ingenting. Han lar meg ligge i grønne enger, Han leder meg til hvilens vann. Han styrker min sjel, han fører meg på rettferdighetens stier for sitt navns skyld. Om jeg enn skulle vandre i dødsskyggens dal, frykter jeg ikke for ondt. For du er med meg, din kjepp og din stav, de trøster meg. Du dekker bord for meg like for mine fienders øyne. Du salver mitt hode med olje, mitt beger flyter over. Bare godhet og miskunnhet skal etterjage meg alle mitt livs dager, og jeg skal bo i Herrens hus gjennom lange tider."

En kjent salme med meget sterkt innhold.
( Vil bare beklage all fokuset på eksamen for tiden, kan fort bli negativt, men livet e fint! )
Lykke til alle sammen!

4 Comments:

Blogger Andrejazz said...

Grattis med vel overstått etikk-eksamen! Nærmer seg jul nå.
Sees vi ikveld?

11:05 PM  
Blogger Anne Liv said...

Takk! Eg glede meg så sykt te jul nå! Eg ska i kveld! Glede meg masse! Me snakkes! Ha en flott dag!

12:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

lykke til med foreberedelsene til siste eksamen!!!!!!!!!!!!!heier på deg!!
kommer du på lørdag??
klem silje

12:48 PM  
Blogger Anne Liv said...

selvfølgelig komme eg på lørdag! Eg glede meg! Utrolig gla i deg Silje! Natta klem fra meg!

2:55 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home